Back to Top

België-Nederland desk

In 2013 werd een grensoverschrijdende adviesgroep opgericht tussen HLB België en HLB Nederland.  Vanuit één van de 5 kantoren van HLB België (voornamelijk door de vestiging in Antwerpen) begeleiden wij vanuit onze België-Nederland desk ondernemingen en natuurlijke personen die actief (willen) zijn in België.

Concreet gaat het o.m. om de volgende dienstverlening die wij kunnen aanbieden :

Ondernemers die grensoverschrijdende activiteiten willen opzetten, kunnen terecht bij deze desk o.m. voor bijstand bij keuze tussen vennootschap (dochteronderneming) of branch (vaste inrichting), het vervullen van alle opstartformaliteiten (oprichtingsformaliteiten vennootschap/ branch, inschrijving KBO, aanvraag BTW nr….).

Voor adviesverlening, op maat van de cliënt, inzake Belgische en Nederlandse vennootschapswetgeving, inkomstenbelastingen en BTW alsmede voor grensoverschrijdende reorganisaties bent u hier aan het juiste adres.

Wij hebben tevens een belangrijke expertise inzake begeleiding van internationale tewerkstelling van personeelsleden (fiscale en sociale wetgeving, salary split en expat-statuut).

Nederlandse emigranten naar België (de zgn. "Nederbelgen") kunnen wij begeleiden bij aspecten zoals zetelverplaatsing van vennootschappen, opmaak van alle aangiften, advisering en administratie inzake holdings, managementvennootschappen en patrimoniumvennootschappen.

Hierbij onze eerste whitepaper:

http://www.hlb-van-daal.com/files/Publicaties/Whitepapers/Whitepaper_NL-BE_Desk.pdf